Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic - Wie aanbidt Lupercus niet?

Gestart door redeast, 14 februari 2025, 21:33:48

Vorige topic - Volgende topic

BloodWolf14

Ik voel beetje wolvenvibes van Fals afkomen tot zover. Reden daarvoor is hier in het Dt uitgebreid gaan discussiëren over de rituelen terwijl we daar op voorhand niet veel uit gaan halen denk ik.

Plus de wolfjes zullen waarschijnlijk niet meer info hebben over wat ieder ritueel doet. Dus daarover gaan discussiëren heeft niet heel veel nut denk ik. Is alleen maar leuk om lekker actief en zoekend over te komen.

Zelfde vind ik gelden voor Robin.

Falsifica

Citaat van: BloodWolf14 op 18 februari 2025, 00:39:29Ik voel beetje wolvenvibes van Fals afkomen tot zover. Reden daarvoor is hier in het Dt uitgebreid gaan discussiëren over de rituelen terwijl we daar op voorhand niet veel uit gaan halen denk ik.

Plus de wolfjes zullen waarschijnlijk niet meer info hebben over wat ieder ritueel doet. Dus daarover gaan discussiëren heeft niet heel veel nut denk ik. Is alleen maar leuk om lekker actief en zoekend over te komen.

Ik krijg de wolfjes vibes van jou om eerlijk te zijn. 3 neutralen op 13 spelers vind ik erg veel. Daarbij vroeg ik of je actief was dit potje, maar ben je erg voorzichtig tegen mij tot nu toe.
Ben het niet van je gewend in de laatste paar potjes.
2 potjes terug kreeg ik vraag na vraag van jou, nu zeg je enkel 'ja' en blijf je vooral heeeel stil.

Alle info die we kunnen bespreken, helpt ons verder. Jouw post hier roept op om minder informatie te delen. En dat vind ik heel verdacht. Daarom vroeg ik Wndy het ook gisteren, jij doet hetzelfde.
Ik heb geen idee of de wolven meer of evenveel informatie hebben. Maar als er wolven zijn, dan kunnen die overleggen samen - wat wij niet kunnen. Dus spelers die moeite doen het spel op gang te brengen vind ik niet verdacht.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Robin89

Citaat van: .WnDy op 17 februari 2025, 19:41:17@Robin89 Heeft WW ook kenbaar gemaakt waarom hij hiervoor vreesde? Mogelijk geeft dat wat info :).

Door omstandigheden ben ik vergeten te stemmen op een ritueel. Achteraf vertellen wat ik had willen doen vind ik een beetje makkelijk :).

Ja, precies wat Thelight al zei eigenlijk. Waterwork had het vorige spel gewonnen en volgens mij was hij ook de spellen daarvoor lang in leven. Daarom dacht hij 1e lunch te worden en dat werd hij ook.

De reden waarom ik vroeg naar de rituelen was eigenlijk tweeledig: ik wilde en een discussie op gang brengen en op zoek naar verbanden tussen spelers. Wolven kunnen met elkaar overleggen over welk ritueel zij denken dat het meest gunstig is, dus het kan interessant zijn om te zien welke spelers op hetzelfde ritueel hebben gestemd. Ik kreeg persoonlijk een heel onbestemd gevoel bij "oogst" en dit heb ik achter de schermen ook gedeeld met Falsifica en Thelight. Oogst klonk in mijn optiek als iets waar de wolven baat bij zouden kunnen hebben en daarom was ik erg benieuwd welke spelers op "oogst" hebben gestemd als ritueel. Dat zijn Lynn en Ingrid zo te zien. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel snap als mensen "oogst" als iets positiefs zien, dus of we hier heel veel uit kunnen halen weet ik niet. Maar ik ben in elk geval blij met de info die het heeft opgeleverd.

Vind het wel bijzonder dat BW mij meteen als verdachte noemt, terwijl ik volgens mij als eerste een poging doe om de wolven te vinden met de gebrekkige informatie die we op dit moment hebben. Als jij een beter idee hebt om slechtjes te vinden, hoor ik dat graag XD

Mij is verder ter ore gekomen dat William een groepsapp heeft aangemaakt met alle neutraalclaimers en dat hij hen heeft verzocht om voor goed te kiezen. Dit zonder daar argumenten voor te geven en volgens mij gebeurde dit al op speeldag 1. Op zich natuurlijk een goed initiatief als goedje, maar ik vraag me toch ergens af waarom je als goedje meteen alle neutraalclaimers in een groepsapp stopt en ze vraagt om voor goed te kiezen als er nog helemaal niks is gebeurd in het spel. Welke redenen heb je dan om ze over te halen? Ergens in mijn achterhoofd houd ik nu wel de optie dat William dit heeft gedaan als slechtje die zichzelf in een goed daglicht probeert te zetten met deze actie (het is als slechtje ook redelijk zonder risico's denk ik, want waarom zou een neutraaltje zich zonder argumenten over laten halen om voor goed te kiezen?).

Castiel.

Bloodwolf, ik snap je redenatie. Als we ons doorstaren op de variant blijft er geen tijd over om op wolven te jagen. Maar waar wil je het momenteel over hebben dan? Want momenteel weet ik ook niet over meer te praten dan over de variant.

En waarom pik je Fals er uit? En dan aan t einde ook Robin nog. Terwijl Robin eerder begint over de variant dan Fals en ook meer de nadruk erop legt. Daarnaast hebben meerdere spelers, waaronder ikzelf, extra ingezoomd op de variant. Momenteel denk ik daar dus niks van.

Ik ga mezelf maar is bloot geven en zeggen dat ik waarschijnlijk op de meest inactieve speler ga stemmen.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

igneel

Citaat van: BloodWolf14 op 18 februari 2025, 00:39:29Ik voel beetje wolvenvibes van Fals afkomen tot zover. Reden daarvoor is hier in het Dt uitgebreid gaan discussiëren over de rituelen terwijl we daar op voorhand niet veel uit gaan halen denk ik.

waar wil jij dan nu over discussiëren? voor speeldag 1 vin ik dit een prima onderwerp om de discussie op gang te helpen. vin ook dat je nu de mensen gaat bestraven die hun best doe de discussie op gang te helpen.

robin
ik denk niet dat de wolven samen stemmen voor de rituelen want hun weten ook niet wat het resultaat gaat zijn dus valt er eigenlijk niks te winnen met samen stemmen.

thelight288

Ik stem liever niet op neutraaltjes maar bw vind ik niet echt als neutraal spelen, waarom een medeneutraaltje gaan stemmen? Al deed hij dat als delver ook vorige keer met aint en dat koste m de kop. Voor nu gaat mn stem naar bw maar hij staat zeker nog niet vast

Ingrid1234

Heeft er echt nog niemand een vogeltje gehoord of iets opgevangen afgelopen nacht wat ons verder kan helpen dit spel. Want hoewel ik het interessant vind om te zien wie op welk ritueel gestemd heeft denk ik niet dat het ons op dit moment informatie brengt over wie wolven kunnen zijn.

BloodWolf14

@Fals ik ben helaas minder actief dan dat ik wilde inderdaad.

Mijn reden om dat te benoemen was verder in de hoop dat mensen andere dingen zouden gaan bekijken dan alleen de rituelen. Zoals ik zei gaan we daar waarschijnlijk geen wolfjes mee vinden.

Zoals ik zei: De rituelen bespreken klinkt dus heel leuk, maar is voor wolfjes alleen maar makkelijk actief lijken.

@Robin ik vind afstrepen op basis van BM stemmen en daarna kijken naar manier van reageren iets voor dag 1. Weet niet zo goed wat ik van de counter van Fals vind moet ik zeggen. Wat denk jij ervan?

Williambz

Ik heb inderdaad een groepsapp met de neutralen aangemaakt, maar dit idee kwam niet eens vanuit mijzelf. Wij wilden dit potje samenwerken en toen kwam dut idee tot stand en dat ik die groep zou aanmaken om ze aan te sporen om goed te kiezen. Er is inderdaad nog niks gebeurd in het spel robin, maar dat geeft toch ook geen reden om al wel een app te maken? Ik snap dat je kan denken dat ik dit als slechtje probeer te doen en daar is even veel reden voor als dat een goedje dat probeert.

Wel ben ik het eens over bloodwolf, want hij heeft slecht 1 bericht gepost sinda het begin van die app en ook nog na de stemmen op hem door de andere neutralen zegt hij niks in die app. Hij is dus dit potje weer heel afwezig, terwijl dat voor hem in andere spellen vaak een reden om een ander te lynchen. Waarom doe je het zelf dan nu?

Wat betreft de discussie over de rituelen: ik denk dat daar prima on het begin over gepraat kan worden. Mocht iemand echt bezig zijn met het afleiding van de wolven hierdoor kan je wel vraagtekens plaatsen denk ik.

BloodWolf14

Ik lynch nooit op basis van inactief zijn. Wel als die inactieve mensen wolfse posts maken ;)

Maar, toch goed dat we eens meningen over mensen laten horen nu ik een stem plaats ipv praten over wie nou op welk ritueel heeft gestemd. Had misschien al wel eerder gemogen dit.

BloodWolf14

Indrukken tot zover van mij:

Lynn niet direct slechtjesgevoel bij. Reden hiervoor is haar BM-stem op Wndy terwijl het hele speeldveld zowat voor Ingrid is gegaan. Durft dus zichzelf in de schijnwerpers te zetten.

Ingrid lijkt goedje vanwege alle stemmen en haar vraag om BM te worden.

Kdd pakt dit keer ook de keuze om BM te worden op waar ze dit (dacht ik) voorheen niet wilde als slechtje.

Castiel leek wel oprecht wat teleurgesteld te zijn in dat hij geen BM werd en zich daarom bij die stemmen neerlegde. Zou ik voor nu ook geen slechtje op zetten.

Wndy en Robin vind ik enigzins opvallen met hun reacties dat ze graag BM hadden willen zijn maar toch voor Ingrid gaan. Ik snap sportiviteit, maar voelt wat als het benoemen dat je graag BM wilde worden om het benoemen zelf. Het is niet alsof dat nog iets uit gaat halen op dat punt. Zeker in het geval van Wndy.

Fannie, William, Light en Igneel geen sterkere kant nog voor mijn gevoel tot zover.

Falsifica voelt dus wat aan als slechtje. Helemaal met de counter nu.

So, drie lynchopties voor mij op dit punt.

Castiel.

Minst actieve in mijn ogen nu Fannieklm. Daar gaat mijn stem heen.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

.WnDy

@thelight288 Is een tegenargument geven meteen moeilijk doen?

@BloodWolf14 Mijn reden om graag BM te willen worden, was precies dezelfde als die van Ingrid. Ik snapte dit dus. Mijn stem was dus niet sportief, maar heeft alles te maken met een gunfactor. Daarbij ga ik niet op mijzelf stemmen, vind ik nogal ego (mij trouwens onbekend of dit wel of niet zou mogen).

Wat betreft de rituelen, vind ik het een beetje een warboel. Ik haal niet heel veel uit de discussie hier behalve dat ik lees dat de meest positief klinkende, veelal een averechtse werking hebben.

I wouldn't tell anyone to study werewolves - I studied wolves, how they moved, their tendencies and sensibilities.

.WnDy

@Williambz heeft bij mij in de app, goed geclaimd. Nu lees ik hier dat hij een groepsapp voor de neutralen heeft gemaakt. Daarnaast het achteraf aangeven wat hij als ritueel zou hebben gestemd, maakt hem voor mij verdacht.
I wouldn't tell anyone to study werewolves - I studied wolves, how they moved, their tendencies and sensibilities.

Robin89

Citaat van: BloodWolf14 op 18 februari 2025, 18:38:25@Fals ik ben helaas minder actief dan dat ik wilde inderdaad.

Mijn reden om dat te benoemen was verder in de hoop dat mensen andere dingen zouden gaan bekijken dan alleen de rituelen. Zoals ik zei gaan we daar waarschijnlijk geen wolfjes mee vinden.

Zoals ik zei: De rituelen bespreken klinkt dus heel leuk, maar is voor wolfjes alleen maar makkelijk actief lijken.

@Robin ik vind afstrepen op basis van BM stemmen en daarna kijken naar manier van reageren iets voor dag 1. Weet niet zo goed wat ik van de counter van Fals vind moet ik zeggen. Wat denk jij ervan?

De counter van Fals vind ik niet heel raar eigenlijk. Op dit moment heb ik ook niet heel veel reden om te twijfelen aan zijn neutraalclaim. En in dat licht bezien, snap ik wel dat hij het gek vindt dat jij als mede-neutraalclaimer op hem duikt.

Persoonlijk vind ik de BM-stemming nooit zo boeiend en ik denk ook niet dat daar veel informatie te halen is. Ik kan me iig geen spel herinneren waarin de wolven al bij de BM-stemming ontdekt zijn op basis van hun stemgedrag bij de BM-verkiezing? (dit kan aan mij liggen hoor)

@Williambz: van wie kwam dan het idee om de neutralenapp aan te maken? En met wie wilde je samenwerken? Met de neutraalclaimers?

Ik zie verder dat Castiel op Fannie stemt en ik moet bekennen dat ik helemaal vergeten was dat zij meedeed aan dit spel. We weten inmiddels bijna allemaal dat Fannie als goedje meestal actiever is dan als slechtje en het feit dat ik haar helemaal vergeten was, is denk ik geen goed teken... Castiels stem vind ik dan ook niet gek.

Maar op dit moment neig ik nog meer naar Wendy... eerst vertoont zij ontwijkend gedrag als ik vraag of mensen bekend willen maken op welk ritueel ze hebben gestemd. Daarna geeft ze nog aan dat het geen zin heeft om te zeggen wat ze gekozen zou hebben als ze niet vergeten zou zijn om een stem uit te brengen. Ook vrij ontwijkend...  En ze plaatst vraagtekens bij de stelling dat WW een sociale lunch zou zijn (wat hij volgens mij wel degelijk was). Ik snap niet helemaal wat ze hiermee probeerde te bereiken. Verder zie ik in het DT (nog) geen bijdragen van Wendy waarin ze iets van verdenkingen deelt of kleur bekent, dus ik vermoed dat bij haar een voorzichtige wolf zit. Mijn stem gaat daarom naar Wendy.