NaNo 2017

Gestart door Kaasje, 1 november 2017, 11:59:34

Vorige topic - Volgende topic

Skeilah

Citaat van: Kaasje op 12 november 2017, 13:30:28
Nou ja, je hebt inmiddels weer bijgewerkt, dus niks aan de hand :P Ik ga het vandaag niet redden denk ik, veel te druk. Maar goed, heb in ieder geval iets geschreven.

Je hebt het toch gehaald, zie ik^^

Kaasje

Wonderbaarlijk genoeg 8) En jij ook weer voor tienen op groen vandaag zag ik O0
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Skeilah

Typen doet pijn. Ik heb gisteren mijn nagel drastisch afgebroken en iets verder afgetrokken dan ik wou dus nu zit ik hier half mank een verhaal te typen XD But Im almost there!

Kaasje

Vandaag de 25K-grens, right? Kom op Roggie en Erwi, jullie zijn nog niet uit de race!
DIES IRAE DIES ILLA

Roggie

Ik heb het ook nog niet opgegeven :+) Meer groene vakjes dan de vorige drie jaar.

Dit jaar is gewoon zwaar deprimerend. De afgelopen 5/6 wordcount-updates waren allemaal na 12u. Het verhaal schiet niet op. De karakters zijn zo plat als een dubbeltje en er is geen reden om 't einde te willen halen (behalve om erachter te komen of het gekidnapte meisje ooit nog gevonden wordt, haar story arc loopt dan weer wél lekker). Dit is dus blijkbaar niet mijn genre ::)
Joe.

Kaasje

Well, introduceer een character waar je iets mee kan, zou ik zeggen. Zo iemand met een karakter waar je gewoon lekker op door kan blijven schrijven.
Wat ik altijd doe, is dat ik een compleet onverwachte wending neem en er dan een uitdaging van maak om die wending 'goed te schrijven'. Dus stel, we hebben het gekidnapte meisje X en held Y en de kidnapper is onbekend; X weet los te komen uit de stoel waar ze aan vast gebonden zat, en spiekt door het sleutelgat van de deur. Wie ziet ze daar? OMG het is Y! En dan laat je de lezers dus geloven dat Y stiekem de kidnapper is en dan is het aan jou om er zo'n verklaring voor te vinden dat dat toch niet zo is.

Ik noem maar wat achterlijks (wat waarschijnlijk niet past in de context van jouw verhaal), maar ik heb nu twee van dit soort OMG WAT plottwists lopen en ik weet nog niet hoe ik ze op ga lossen, maar die puzzel komt vroeg of laat wel bij elkaar.
DIES IRAE DIES ILLA

Erwipro

Citaat van: Kaasje op 15 november 2017, 14:41:19
Vandaag de 25K-grens, right? Kom op Roggie en Erwi, jullie zijn nog niet uit de race!
Die grens ga ik vandaag zeker niet halen. Maar ik hoop ergens nog een vrije dag te regelen waarop ik minstens 8k kan schrijven. Dan zit ik weer volledig in de running.

Skeilah

Kaasje is er al bijna joh :o

Kaasje

Haha, nou, laten we niet overdrijven :P Mijn doel van 65K is nog een eindje weg en mijn inspiratiepool begint ook een beetje leeg te raken.
Gaat jouw verhaal verhaaltechnisch nog steady, Skeilah?
DIES IRAE DIES ILLA

Skeilah

Citaat van: Kaasje op 20 november 2017, 13:34:26
Haha, nou, laten we niet overdrijven :P Mijn doel van 65K is nog een eindje weg en mijn inspiratiepool begint ook een beetje leeg te raken.
Gaat jouw verhaal verhaaltechnisch nog steady, Skeilah?

Verhaalspoilertijd:

Spoiler
Ik begin er wel een beetje een warboel van te maken en waarschijnlijk misschrijf ik me wel eens omdat ik een detail ben vergeten :P Ik heb het nu zo laten wenden dat Céciala, het vijfjarige meisje, vijf jaar geleden 14 jaar was en haar ouders waren in verwachting van Carry, de nu 16jarige jongen. Céciala was opgeleid tot heks door haar vader, die een tovenaar is. Dit allemaal stiekem omdat de moeder niet mocht weten dat er iets mis is met hen, dat ze niet normaal zijn. Echter, die hele heksenopleiding is opgezet door haar vader. Hij wilt gewoon zijn brein wisselen met dat van zijn beste vriend, omdat hij een slimmerik is, en de vader is eigenlijk een verstrooide gast. Hij is ervan overtuigd dat hij met kennis nog meer gedaan zal krijgen dan met alleen magie. Helaas kan hij dit niet alleen doen, hij heeft hulp nodig van iemand die helpt met de spreuk, en ziet zijn dochter aan als de beste optie. Hij doet dit plan helemaal in het geheim, maar hij laat het na in een dagboek dat nu in het verhaal door Carry wordt gelezen. Na het afronden van de opleiding neemt Céciala's vader het meisje mee voor de spreuk waarvan ze zelf niet weet wat er gaat gebeuren. Helaas zijn er ook enkele complicaties: De afgelopen 14 jaar hebben zich niet voorgedaan. Céciala's vader blijft in dezelfde tijd, maar hij, zijn beste vriend en Céciala (de betrokkenen bij de spreuk) worden 14 jaar jonger en de rest van de wereld verliest het geheugen dat ze in deze 14 jaar hebben gehad. Céciala's vader beseft dat hij een grootse fout heeft gemaakt en staat Céciala af aan het weeshuis, samen met zijn dagboek, in de hoop dat zij het ooit zal ontrafelen. Haar vader neemt een schuilachternaam en moet er mee leren leven dat zijn zoon hem alleen maar zal kennen als een vader, een lafaard die is weggelopen, aangezien niemand Céciala heeft leren kennen. Echter probeert hij al 5 jaar lang de grootste fout van zijn leven recht te zetten.
[close]

Kaasje

Haha, klinkt cool. Ingewikkeld wel, inderdaad, lijkt me. Die tweede zin moest ik even vier keer lezen en toen begreep ik hem nog niet tot later in je verhaal XD
Ik heb nog een misdrijf openstaan waar ik zelf nog geen dader voor heb, maar heb nog een kleine 20K om dat te fixen :P
DIES IRAE DIES ILLA

Skeilah

Citaat van: Kaasje op 20 november 2017, 20:54:24
Haha, klinkt cool. Ingewikkeld wel, inderdaad, lijkt me. Die tweede zin moest ik even vier keer lezen en toen begreep ik hem nog niet tot later in je verhaal XD
Ik heb nog een misdrijf openstaan waar ik zelf nog geen dader voor heb, maar heb nog een kleine 20K om dat te fixen :P

Ja je snapt het pas écht helemaal als je het hele verhaal kent, eigenlijk. Het is echt een ingewikkeld verhaal hier xD Maar komt helemaal goed, hoop ik. Ik ben redelijk goed op weg naar dat eindpunt. Ik wou net zeggen: Ik moet wel nog even bedenken wat ik met mevrouw Balencia moet doen (gepensioneerde werkneemster in het weeshuis die zich op de hoede van Céciala nam en waar Céciala haar achternaam aan te danken heeft) maar ik kreeg ineens een idee toen ik mijn wordcount update :')

Kaasje

Ik vind het altijd moeilijk om ideeën te koesteren en pas de volgende dag neer te pennen omdat je dan ook nog je wordcount moet halen (en groene vakjes!) :P
Erwi, Roggie, go for it, guys!
DIES IRAE DIES ILLA

Roggie

Citaat van: Kaasje op 21 november 2017, 21:30:59
Ik vind het altijd moeilijk om ideeën te koesteren en pas de volgende dag neer te pennen omdat je dan ook nog je wordcount moet halen (en groene vakjes!) :P
Erwi, Roggie, go for it, guys!
Thx! Heb het vakje weer eens weten te kleuren ná 0:00. Nog bedankt voor je advies ook. Groot verschil met jullie twee is denk ik dat ik m'n verhaal uitgepland heb. Dan kan ik al vroeg cryptische hints droppen enzo, en de karakters dusdanig ontwikkelen dat ze later in het verhaal op bepaalde scenes kunnen reageren. Maar goed, dat zorgt dus nog best wel eens voor saaie stukken om te schrijven... De stukken van de laatste 3/4 dagen zijn wel spannender, tho.

Veel succes jullie ook!
Joe.

Kaasje

50.001 woorden! :D :D :D
Nog 15 tot 20K te gaan...
DIES IRAE DIES ILLA