Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow of Perry.

Hoofdmenu

Laptops

Gestart door Jnusch, 17 september 2010, 15:58:48

Vorige topic - Volgende topic

max 360

true maar dat hoeft niet te zeggen dat ze voor HAAR niet in aanmerking komen  ;)

Linqy

Dus wat je eigenlijk zegt is dat je mensen dingen aanraadt die kwalitatief gewoon ontzettend slecht zijn omdat je aannames maakt over hun kennis en gedrag XD

Ik denk dat dit topic meer bedoeld is om iets aan te raden dat ook ECHT nuttig zou zijn om aan te schaffen in plaats van maar gewoon een lijst te maken van alle crap die je toevallig binnen een bepaald bedrag kunt vinden maar waar je zelfs je hond nog niet mee zou laten spelen :P
Een zoekmachine gebruiken kan Dixie zelf ook wel, maar advies over een goede kwaliteit-prijsverhouding is waarom ze hier post... en daar is jouw bijdrage nou niet echt...geschikt...voor...

Ralmuski

Ik ben toch wel weer blij met mijn 14,4" zo meteen als ik hem weer mee sjouw de trein in naar HK.

Maar volgens mij gamed Dixie niet veel zwaarder dan LoL, dus die van Erik kan haar gamewensen wel aan denk ik. :)

max 360

Citaat van: Linqy op 24 augustus 2012, 13:24:41
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je mensen dingen aanraadt die kwalitatief gewoon ontzettend slecht zijn omdat je aannames maakt over hun kennis en gedrag XD

Ik denk dat dit topic meer bedoeld is om iets aan te raden dat ook ECHT nuttig zou zijn om aan te schaffen in plaats van maar gewoon een lijst te maken van alle crap die je toevallig binnen een bepaald bedrag kunt vinden maar waar je zelfs je hond nog niet mee zou laten spelen :P
Een zoekmachine gebruiken kan Dixie zelf ook wel, maar advies over een goede kwaliteit-prijsverhouding is waarom ze hier post... en daar is jouw bijdrage nou niet echt...geschikt...voor...
Dat somige dingen die packard bell maakt nou slecht zijn zecht niet dat ALLES slecht is. Alles wat in die laptop zat was prijs verhoudend goed dus het was zeker geen slecht ding. Owh w8 ik zie wat je bedoelt XD dat ziet er inderdaad wel raar uit XD maar zo bedoel ik het in iedergeval niet. ik bedoelde meer dat Dixie geen laptop nodig heeft die 32gb ram en shit erin heeft zitten. dus... zo'n soort computer dus. En overgens ik had dezelfde computer als meister eruit gefilterd dus ik gebruik niet alleen een zoekmachine.
en @ laatste zin: ik vraag niet voor niets wat ze wil uitgeven al die dingen waren een blind gok op wat waarschijnlijk betaalbaar waren.
En al die dingen zijn zeker geen CRAP er zaten allemaal goede procesors in dus dat kan je niet crap noemen.

Dixie

Citaat van: Meister op 23 augustus 2012, 20:15:55
Deze (http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-125449) is op zich een mooie, met een goeie processor, flink wat intern geheugen en voldoende ruimte op je harde schijf om je rotzooi op kwijt te kunnen. Helaas een wat mindere grafische kaart, alleen LoL bijvoorbeeld zul je er goed op kunnen spelen en de spelletjes die wij wel eens op een LAN party doen ook.
Echter heb ik pas nog rondgekeken alleen vond niet dat er super veel mooie aanbiedingen zijn.

Weet niet of dit binnen je budget valt of dat het minder moet zijn?

Deze is besteld! :) Alleen dan bij MediaMarkt, scheelde 10 euro haha :P Thanks voor al het advies iedereen!

Dixie

Woehoe, vanaf mijn nieuwe laptop! :D Ben er erg blij mee, al is het installeren van alles altijd wel een rotklus zeg :P XD

Simile

Nu mijn laptop definitief gecrasht is na een paar weken geleden wat bier gedronken te hebben (niet dat hij het daarvoor als een zonnetje deed, maar goed) zoek ik een nieuwe. Ik heb al wel een beetje rondgekeken, maar vind het heel lastig om te beoordelen wat ik nodig heb.

Mijn eisen:

budget: tot 700 euro (evt 1000 als ik een lening van mijn vader kan fixen)
Snelheid: moet flinke data files aardig snel kunnen verwerken (en dan heb ik het over 10 minuten metingen over enkele jaren, behoorlijk grote files dus). Ik vind een minuutje wachten niet zo erg, maar het moeten geen kwartieren worden. Is namelijk heel irritant als je er berekeningen mee moet uitvoeren enzo. Matlab, Mathematica en dat soort programma's moeten zonder problemen draaien.
Kwaliteit: Mijn vorige was een Acer, en daar was al na een half jaar de ventilator van kapot. Niet lang na de garantietermijn begon die weer te ratelen. Toen heeft hij het nog zo'n anderhalf jaar volgehouden. Dat wil ik dus absoluut niet meer. Ik wil een sterke laptop die een hoop aankan. Overigens snap ik dat laptops over het algemeen niet tegen bier kunnen (corrosie enzo), maar de laptop moet zeker wel tegen een stootje kunnen. Acer hoef ik niet meer.
Graphics: Ik ben geen enorme gamer, maar vind het af en toe wel leuk om de Sims 3 te spelen. Dat spel moet de laptop dus tenminste aankunnen.
Geluid: vind ik niet zo belangrijk. Uiteraard moet er geluid uit het ding kunnen komen, maar hoeft niet van de hoogste kwaliteit.
Verder: numeriek toetsenbord is een pre. Grootte heb ik het liefst vanaf 15.4 inch. Kleiner typt niet fijn, en groot is weer vervelender met vervoeren (al is dat geen breekpunt).

En dat was het wel zo'n beetje :P.

Ik had deze: http://www.laptopshop.nl/product/220106/category-45702-laptops/hp-pavilion-dv6-6c65ed.html#combinatieaanbiedingen al gevonden. Die leek wel aan mijn eisen te voldoen, maar ik hoor er graag nog de mening over van iemand anders :D.

Lianne

Ik heb zelf een HP laptop die ondertussen 3 jaar oud is. Ik kan er mathematica zonder problemen op draaien en ook fotoshop etc. Sims 2 doet het er prima op. Ik heb eigenlijk nog nooit echt problemen gehad. Soms duurt het even voordat een zwaar programma is geladen, maar zeker geen uren. Een HP kan ik je dus zeker aanraden ;)

Simile

Ja een HP is ook zeker een goede optie. Mijn zus heeft al 4,5 een HP en die draait nog altijd als een zonnetje, nooit problemen gehad ook. Maar verder weet ik eigenlijk niet wat sterke(re) merken zijn, al ben ik door schade en schande wijs geworden dat Acer niet in dat rijtje past XD.

Meister

Als je een Acer hebt waar niets mis mee gaat heb je geluk :P Anyway Asus is/was altijd een beter merk maar ik moet zeggen dat ik ook niet helemaal up to date meer ben en momenteel ook geen zin heb om naar de beste optie te zoeken XD

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-127792

Is een leuke die ik zo snel kon vinden.

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Floris

Ik heb pasgeleden ook een nieuwe laptop gekocht, de HP g6 2004sd (zie link hieronder :P)
Die was 590 euro en had ongeveer even goede specs als een Lenovo van 750 euro. Ik kan er Sims 3, Skyrim en Anno 2070 zonder enige problemen op draaien.
Hij heeft een numpad en is 15,4 inch.
http://www.laptopshop.nl/product/199902/hp-pavilion-g6-2004sd.html

Jouw linkje ziet er ook wel goed uit trouwens :)

Simile

Dankjulliewel :D. *typt dit vanaf brand new laptop*

Ik heb de laptop gekocht die in mijn eerste post hier stond, hij is een half uurtje geleden binnengekomen en draait nu :D

Rob

Geweldig, hopelijk bevalt hij je goed. :D

Ivolod

Yeah, *typt dit vanaf een spliksplinternieuwe laptop*! :D

Simile

Citaat van: Ivolod op 26 oktober 2012, 21:47:50
Yeah, *typt dit vanaf een spliksplinternieuwe laptop*! :D

Was het liefde op het eerste gezicht?

Citaat van: Rob op 23 oktober 2012, 22:19:35
Geweldig, hopelijk bevalt hij je goed. :D

Ja tot nu toe prima :D. *knuffelt snelle laptop*. Dit wordt een lange, fijne relatie XD.