NaNoWriMo 2017 voorpret

Gestart door AnjaAquaFaba, 1 oktober 2017, 10:59:10

Vorige topic - Volgende topic

Roggie

Ik heb eigelijk geen tijd, maar het begint toch te kriebelen. Wil wel mn streak volhouden. Sowieso ga ik op kamers 3 november dus dan komt veel reistijd vrij. :)
Joe.

crushergirl

In welke taal schrijven jullie eigenlijk? Ik vind het persoonlijk makkelijker schrijven in het engels, dus dat ga ik ook doen. Wat vinden jullie fijner?
interpunctie is voor mensen met teveel tijd

Skeilah

Zowel Engels als Nederlands. Dit omdat ik mijn verhaal op mijn blogpagina ga posten en omdat de meerderheid van de volgers Nederlands is maar ik ook andere mensen wil aantrekken met het verhaal. :P

Kevindemen

Ik wens je succes Silke.

Las het al op je blog dat je het van plan bent, maar ben benieuwd hoever je gaat komen. Levert veel extra werk op  :D
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Skeilah

Citaat van: Kevindemen op 22 oktober 2017, 16:05:32
Ik wens je succes Silke.

Las het al op je blog dat je het van plan bent, maar ben benieuwd hoever je gaat komen. Levert veel extra werk op  :D

Ik weet het, maar toch ga ik het doen :p

Kaasje

Hoewel ik Engels vaak mooier en intenser vindt klinken, schrijf ik mijn verhalen altijd in het Nederlands: puur omdat ik dan niet drie keer hoef na te denken over een bepaalde verwoording.
Als ik een deel van een dialoog bedenk, is dat vaak dan weer wel in het Engels for some reason :P
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Erwipro

Citaat van: crushergirl op 22 oktober 2017, 10:43:01
In welke taal schrijven jullie eigenlijk? Ik vind het persoonlijk makkelijker schrijven in het engels, dus dat ga ik ook doen. Wat vinden jullie fijner?
Ik heb één keer Engels geprobeerd, maar dat faalde. Het gaat toch een stuk langzamer als je in een taal moet nadenken die je niet 100% beheerst.

Kaasje

Haha, Erwi, mooie brainfuck dat laatste plot ;D
DIES IRAE DIES ILLA

bert-boefjes

Ik heb toch besloten om mee te doen.

Zat de hele tijd te twijfelen omdat ik niet goed wist waar ik over moest schrijven. of ik iets met fantasie elementen erin moest doen. Of juist iets meer horror moest kiezen.
Vooral omdat ik weet dat ik een goed idee moet hebben qua verhaal om goed door te kunnen blijven schrijven.

Uiteindelijk heb ik besloten om over mezelf te gaan schrijven. En dan meer de 15 jaar lange strijd tegen de depressie waar ik mee geworsteld heb. Waarin ik dan de denkprocessen en hoe dat zich vormt wil afwisselen met een verhaallijn wat zich echt richt op hoe dit voor anderen zichtbaar is en vooral wat voor effect het op hun heeft en hoe dat de onderlinge band vervormt.
Zo'n idee wou ik al langer een keer oppakken maar vaak geen tijd gehad om echt iedere dag ermee bezig te gaan. Maar ik denk dat ik het idee nu vrij helder heb en dat ik ook tijd heb. Nu nog een titel bedenken.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Erwipro

Citaat van: Kaasje op 25 oktober 2017, 10:26:18
Haha, Erwi, mooie brainfuck dat laatste plot ;D
Sowieso is alles met tijdreizen brainfuck. Ergens moet je uitdokteren hoe het werkt met het beïnvloeden van de geschiedenis/toekomst etc. :P Vind ik juist wel leuk, maar ik weet niet of ik zoiets zou volhouden. Het is alleen wel de meest haalbare plot waar m'n brein mee gekomen is de laatste tijd. Dus dat wordt 'm maar gewoon.

Skeilah

ik heb vandaag een klein stukje Engels geschreven (omdat ik even wou proberen) en ik merk dat Engels toch redelijk moeilijk is voor mij om vol te gaan houden, dus ik ga misschien toch enkel in het Nederlands schrijven. Ach, ik heb nog even nadenk-tijd.

EDIT: Ik heb mijn blog aangepast. Ik ga het toch gewoon in het Nederlands doen, dat ligt me veel beter^^

Kaasje

Nou, mensen, morgen in het zo ver! Zijn we er een beetje klaar voor?
DIES IRAE DIES ILLA

Erwipro

Morgen ga ik het lege-bladzijde-syndroom krijgen, maar ik heb goede hoop dat ik daarna wel de 50k kan gaan halen!

Skeilah