NaNoWriMo 2017 voorpret

Gestart door AnjaAquaFaba, 1 oktober 2017, 10:59:10

Vorige topic - Volgende topic

RickTorreman

Citaat van: Erwipro op  2 oktober 2017, 10:49:42
Ik weet niet precies wat een club inhoudt, maar je kunt je iig wel aansluiten bij een regio. Bijvoorbeeld Nederland. :P

Oh, ik heb het over campnano ofzoiets. Haha. My bad.
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

Shaddow

Misschien doe ik mee en dan word het echt het meest epische verhaal over een groep mensen die een trein bouwt om ten strijde te trekken tegen een groep goden.

Of een god.

Of iets anders.

Post apocalypse.
treinen.
Goden.

Don't steal my idea guys

Kaasje

Citaat van: Meringue op  1 oktober 2017, 17:30:37
Vorig jaar was ik werkloos en volgens mij wist ik de eerste week van november dat ik in december zou gaan werken. Nu heb ik een fulltime baan, dus ik heb ook wel een beetje getwijfeld of ik wel genoeg tijd zou hebben. Ik ga ook nog een midweek op vakantie en ik was niet van plan mijzelf op vakantie te dwingen dingen te doen.
Dus maar gewoon laat naar bed gaan en hele zaterdagen schrijven.
Citaat van: Erwipro op  1 oktober 2017, 17:34:33
Kan best hoor. Als je naast je werk geen andere verplichtingen hebt XD Naast je studie is wat minder handig omdat je dat ook mee naar huis schijnt te moeten nemen, maar ook zeker niet onmogelijk. :P
Thanks voor de tips. Voorlopig ben ik nog wel even KoosKaas Werkloos dus wie weet. Ik ga het denk ik sowieso proberen te combineren als ik tegen die tijd wat heb.
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Erwipro

@Dixie, supervette ideeën, maar die vereisen wel stuk voor stuk een hoop voorwerk/planning :P
Soms vraag ik me af of schrijven wel voor mij is weggelegd als ik me liever laat leiden door de verhaallijn en ingevingen op het moment XD

Dixie

Citaat van: Erwipro op  2 oktober 2017, 16:29:48
@Dixie, supervette ideeën, maar die vereisen wel stuk voor stuk een hoop voorwerk/planning :P
Soms vraag ik me af of schrijven wel voor mij is weggelegd als ik me liever laat leiden door de verhaallijn en ingevingen op het moment XD

Valt wel mee :D Ik heb de vorige keer dat ik meedeed ook best wel een groot verhaal met goede verhaallijn erin geschreven en dat was ook meer 'bedenken terwijl je bezig bent' :P Dus heel veel voorwerk zit er niet in!

RickTorreman

Euhm, moet je gewoon in word schrijven, als het 1 November is..? Of kan dat op die pagina zelf..?

#Help.

Erwipro

Je mag in principe overal in schrijven, desnoods gebruik je perkament en ganzenveer. Je hoeft alleen maar op de site je aantal woorden in te vullen. Als je 50k woorden hebt, moet je 'm valideren door hem in z'n geheel op de site te plakken en dan heb je gewonnen. En dan heb je meteen het nadeel van pen&papier te pakken ;)

bert-boefjes

Ik twijfel of ik mee ga doen.

Dit is wel het eerste jaar dat ik er wel echt tijd voor ga hebben. Maar heb momenteel nog niet echt een idee welke kant ik op moet gaan met het verhaal, of waar het verhaal überhaupt over zou moeten gaan.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Skeilah

Ik ga mijn verhaal baseren op al mijn karakters die hier ooit op weerwolven hebben meegedaan. Ik heb alleen de leeftijden en sommige achternamen aangepast, maar voor de rest zijn het al die karakters :P

Heb er nu al zin in!

RickTorreman

Zozo, mijn Plot is bedacht.. Waarschijnlijk gaat het heeeeeel erg veranderen dan wat ik nu heb. Maar daarom verander ik mijn post ook telkens, om de andere opties erbij te zetten...

Kaasje

Citaat van: crushergirl op  3 oktober 2017, 23:54:46
[...] die niet helemaal etnisch verantwoordelijk zijn [...]
Volgens mij bedoel je ethisch (verantwoord), tenzij je een zeer politiek geëngageerd verhaal gaat schrijven XD
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

AnjaAquaFaba

@RickTorreman

Ik vind je plot erg leuk, maar nog niet zo heel realistisch. Ik heb toevallig een vak gevolgd over radioactiviteit vooral met als case Tjernobyl (ook erg leuk om foto's van Pripyat op te zoeken om te zien hoe een verlaten stad eruit ziet).
Van radioactiviteit kun je meteen doodgaan door stralingsziekte.  Dat is erg naar om naar te googelen, maar je weet vast van halfwaardetijden, alfa, beta en gammastraling en dat je kleren aan kan trekken om de ergste straling buiten te houden. Dus dat je tien jaar na een kernoorlog niet naar buiten kan is onrealistisch.

Bijvoorbeeld in Tjernobyl (het afgezette gebied) zijn eigenlijk de hele tijd mensen blijven wonen. Niet direct naast de reactor maar aan de rand van het gebied. Die zijn een paar jaar geleden weer gelegaliseerd zodat hun kinderen weer naar school kunnen. Dat kan gewoon, zolang je niet teveel champignons eet en het niet heel erg vind om een hogere kans op gekke kankers te krijgen.

Leuk feitje: om te checken wat de radiatie is en hoe die zich bijvoorbeeld na een ramp verspreid is er een standaard. Daarvoor moet je naar buiten met een schaar en een meetlint: je zet 50 bij 50 cm af en knipt het gras zo kort mogelijk af, dan stop je alle gras die je hebt verzameld in een bak en die gaat in een machine die de straling meet en dan kun je je resultaten vergelijken met het verleden of andere mensen die op een andere plek hetzelfde doen.

crushergirl

Citaat van: Kaasje op  4 oktober 2017, 16:44:39
Volgens mij bedoel je ethisch (verantwoord), tenzij je een zeer politiek geëngageerd verhaal gaat schrijven XD

Klopt, maar blijkbaar was mijn autocorrect het daar niet mee eens. Gebeurt ook steeds bij Latijn, ben nog steeds boos boos over de keer dat "pacem" werdt veranderd in "pacemaker"...
interpunctie is voor mensen met teveel tijd

RickTorreman

Citaat van: Meringue op  4 oktober 2017, 21:48:05

Ik vind je plot erg leuk, maar nog niet zo heel realistisch. Ik heb toevallig een vak gevolgd over radioactiviteit vooral met als case Tjernobyl (ook erg leuk om foto's van Pripyat op te zoeken om te zien hoe een verlaten stad eruit ziet).
Van radioactiviteit kun je meteen doodgaan door stralingsziekte.  Dat is erg naar om naar te googelen, maar je weet vast van halfwaardetijden, alfa, beta en gammastraling en dat je kleren aan kan trekken om de ergste straling buiten te houden. Dus dat je tien jaar na een kernoorlog niet naar buiten kan is onrealistisch.

Bijvoorbeeld in Tjernobyl (het afgezette gebied) zijn eigenlijk de hele tijd mensen blijven wonen. Niet direct naast de reactor maar aan de rand van het gebied. Die zijn een paar jaar geleden weer gelegaliseerd zodat hun kinderen weer naar school kunnen. Dat kan gewoon, zolang je niet teveel champignons eet en het niet heel erg vind om een hogere kans op gekke kankers te krijgen.

Leuk feitje: om te checken wat de radiatie is en hoe die zich bijvoorbeeld na een ramp verspreid is er een standaard. Daarvoor moet je naar buiten met een schaar en een meetlint: je zet 50 bij 50 cm af en knipt het gras zo kort mogelijk af, dan stop je alle gras die je hebt verzameld in een bak en die gaat in een machine die de straling meet en dan kun je je resultaten vergelijken met het verleden of andere mensen die op een andere plek hetzelfde doen.

SPOILER!

In het boek wordt duidelijk waarom ze niet naar buiten kunnen, ze waren niet slim genoeg om die pakken mee te nemen, en degene die zo slim waren, waren te laat in de bunker, en stierven dus buiten, met het pak aan. Er bleek dus een scheur in alle pakken te zitten in de achterkant...

Gait

Ik ga dit jaar niet mee doen. Heb momenteel teveel aan mijn hoofd en het om dezelfde reden vorig jaar niet gered. Aan de andere kant; vorig jaar zei ik ook dat ik niet mee zou doen... Dus misschien. Heb wel een idee maar ik heb er gewoon niet zo heel erg veel zin in momenteel