NaNo 2016

Gestart door Kaasje, 2 november 2016, 11:07:20

Vorige topic - Volgende topic

Gait

Citaat van: Meringue op  5 november 2016, 22:39:07
Mijn personages hebben nu zulke stevige ruzie dat ik niet meer verder durf te schrijven, ik ben bang dat ze elkaar wat aan doen.

Hahaha een ander karakter erbij halen?

In mijn verhaal dirfde ik niet verder te schrijven omdat ik mijn eigen huis voor ogen had en daar gebeurde wat engs en ik zag het zo erg voor me dat ik gewoon kippenvel kreeg. Vam; noooo not gonna happen

Roggie

Ik voel een shovel of death aankomen ^-^
Joe.

Erwipro

Ik durf nooit zo goed grote stappen te zetten in mijn verhaal. En ik begrijp niet waarom :P
En mijn verhaal is nu een chaos van samenvattingen van jaren, flashbacks, dagboekfragmenten en gesprekken. Ik weet niet zo goed welke vorm het moet aannemen. :P

(En ik loop ver achter. :()

Kaasje

Kom op jongens, zet 'm op! Ga een stukje wandelen en zet het allemaal op een rijtje. Dat werkt wel vaak.

Vandaag 3000 woorden :o Gaat best lekker.
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Kevindemen

Ik heb door tentamens en theater zo'n slechte start gemaakt,
dat ik al tegen een inhaalslag aanzie en niet de motivatie op kan brengen te beginnen :')
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

AnjaAquaFaba

Misschien niet kijken naar wat je niet hebt, maar wat je wel hebt? Je hebt namelijk gewoon meer dan 2000 woorden, een goed idee, talent en doorzettingsvermogen toch?

Erwipro

Citaat van: Kevindemen op  7 november 2016, 23:28:52
Ik heb door tentamens en theater zo'n slechte start gemaakt,
dat ik al tegen een inhaalslag aanzie en niet de motivatie op kan brengen te beginnen :')
Kijk niet tegen de enorme berg werk op. Zet gewoon de eerste stap. Deel het op in kleine etappes. Doe eens mee aan een wordsprint op de nano-chat (zoek even op #dutchnano) ;)

Kevindemen

Citaat van: Meringue op  7 november 2016, 23:36:08Misschien niet kijken naar wat je niet hebt, maar wat je wel hebt?
Dat vind ik wel een goede. :)
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Erwipro

Ik moet ook nog een keer aan een inhaalslag binnenkort. Ik zit nog niet op de 10k terwijl vandaag het target 15k is.
Gelukkig heb ik in m'n eerste jaar ook wel es 8k op 1 dag geschreven dus het kán wel.

Maar wanneer dan :-\

AnjaAquaFaba

Heeft iemand motivatie voor mij? En misschien ook inspiratie...

Mijn hoofdpersoon is de prinses en troonopvolger van een planeet (de hele planeet is één land) en die moet ineens naar de andere planeet en ik wilde de lancering ongeveer rond de 10 000 woorden en dat ze rond de 40 000 woorden weer terug gaat, maar wat gaat ze dan nu op die andere planeet allemaal doen?
Ik heb wel wat ideeën, maar niet genoeg denk ik...

Kevindemen

Ze moet vluchten van haar planeet?
Er is gebrek aan voedsel op haar eigen planeet en ze gaat voedsel verzamelen op die planeet?
Ze heeft gehoord dat er ander leven is op die planeet, en wil ontdekken hoe dit leven leeft in vergelijking tot haar eigen planeet?
Ze is op zoek naar iemand die al naar die planeet is afgereisd maar niet meer terug is gekomen?
Ze komt op die planeet aan maar dan gaat de raket stuk dus kan ze niet meer terug, dus moet ze die laten maken op die andere planeet?
Ze gaat op visite bij de prinses van die planeet?

AnjaAquaFaba

Het idee is dat de planeten af en toe dicht genoeg bij elkaar staan om naar de andere planeet te gaan en op de kleine planeet, Thisbe waar de prinses vandaan komt, bepalen ze wie er gaat door het lot te werpen. Dus het is niet echt eigen keus, maar ze gaat wel vrijwillig, want het lot wijst je heus niet zomaar aan. Ze gaat inderdaad op zoek naar iemand die niet terug is gekomen, haar moeder, maar die wilde ik bereiken rond de 25 000 woorden of iets later.

Justwendy

Wellicht ondekt ze iets op die planeet wat ze bij haar niet hebben.
een heel andere manier van leven.
Dan komt ze terug en wilt ze haar eigen planeet veranderen?
of ze ziet een mooie uitvinding.
ik weet niet hoe primitief of juist toekomst gericht haar eigen planeet is?

ze wordt verliefd op iemand op de nieuwe planeet en wilt eigenlijk niet terug....
ze bevrijd iemand daar.
ze wordt gevangen genomen en gezien als indringster.
Sometimes we need fantasy to survive reality - Unknown

Kevindemen

Citaat van: Meringue op 11 november 2016, 11:44:00
Het idee is dat de planeten af en toe dicht genoeg bij elkaar staan om naar de andere planeet te gaan en op de kleine planeet, Thisbe waar de prinses vandaan komt, bepalen ze wie er gaat door het lot te werpen. Dus het is niet echt eigen keus, maar ze gaat wel vrijwillig, want het lot wijst je heus niet zomaar aan. Ze gaat inderdaad op zoek naar iemand die niet terug is gekomen, haar moeder, maar die wilde ik bereiken rond de 25 000 woorden of iets later.

Misschien dat ze haar moeder denkt te hebben gevonden maar ze dan alweer te laat is en haar misloopt? Of enkele hoofdstukken geschreven vanuit de moeder, wat ze doet terwijl je haar zoekt en waardoor je het personage leert kennen?

Roggie

Deze achterstand is lang niet zo erg als wat ik in het verleden heb weggewerkt, maar toch niet helemaal goed... Helpen jullie me morgenochtend met de 4k halen door de dag heen? ^-^
Joe.