Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

NaNo 2016

Gestart door Kaasje, 2 november 2016, 11:07:20

Vorige topic - Volgende topic

AnjaAquaFaba

Lukt het?

Ik wil 3000 woordjes gaan schrijven nu, op naar 18000 woorden dus. Ik heb aanstaande week gelukkig een stuk meer tijd.

Erwipro

@Meringue ze wordt ontvoerd op de andere planeet? Of er vindt een ramp plaats waardoor ze niet terug kan? :P

AnjaAquaFaba

Ik heb haar route nu uitgestippeld, door een grote kaart te tekenen. Waarschijnlijk wordt ze nog wel een keer ontvoert en ze wordt het kantje boord of ze het schip terug haalt, maar die haalt ze uiteindelijk wel want ik had bedacht dat als ze terug is dat er dan ruzie is op haar thuisplaneet en ze dat nog even moet oplossen.

Roggie

Komop jongens! Gaan er minstens vier de eindstreep halen dit jaar!!

Ik ben eindelijk leuke stukjes aan het schrijven <3 Een hele schattige first date en ik word er helemaal blij van awh
Joe.

AnjaAquaFaba

Ik droomde heel random dat Kaasje het had opgegeven. Waarschijnlijk omdat ik voor het slapengaan alle kalendertjes had geshowd aan mijn huisgenootje.

Kaasje

Haha, opgeven zit er voor mij niet in dit jaar (hoop ik). :D
Citaat van: Roggie99 op 15 november 2016, 22:15:48
Ik ben eindelijk leuke stukjes aan het schrijven <3 Een hele schattige first date en ik word er helemaal blij van awh
Cute! Waar gaat je verhaal over?

Wat voor muziek luisteren jullie tijdens het schrijven? Ik heb moeite met een goede playlist vinden op Spotify, dus sta open voor suggesties!
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Erwipro

Ik luister lekker helemaal niks. Ik kan nergens op concentreren met muziek. Nooit gekund. Schrijven niet, leren niet, zelfs een gewoon boek lezen gaat moeilijk :P

Kaasje

Ook met bijvoorbeeld Canto Ostinato op niet? Is hele hypnotiserende doch gevarieerde muziek. Niet te hard zetten, maar gewoon als achtergrondgeluid. Als ik me echt moet concentreren zet ik dat wel eens op.
https://www.youtube.com/watch?v=JDCsOL2vBJc

Voor schrijven heb ik meer soundtracks om in de sfeer te komen, maar exact de goede vinden is best lastig.
DIES IRAE DIES ILLA

Erwipro

Veel te veel nootjes. :P Maar sowieso is muziek voor mij nooit achtergrondgeluid.
Ik herinner me opeens Coffitivity. Dat werkt bij mij nog wel eens, maar dat betekent voor mij wel dat ik lang met een koptelefoon op moet zitten dus dat werkt ook niet zo. Dilemma.
Anyways: hierzo: www.coffitivity.com

AnjaAquaFaba

Zijn jullie ook wel eens lekker aan het schrijven tot je ineens ski-instructiefilmpjes aan het kijken bent?

Erwipro

Haha nee, ik verdiep mij op het moment vooral in de SAT-test die wordt gegeven door een school in Boekarest die tweetalig onderwijs verzorgt, en hoe de resultaten daarvan invloed hebben op de studiebeurzen voor internationale studenten aan de universiteit van Bologna. Oh, en daarnaast lees ik me in over een weeshuis in Boekarest en probeer ik vluchtwegen daarvandaan te vinden. 8)

Erwipro

Zonet lekker productief geschreven tijdens een stukje van Mozarts Requiem. @Kaasje, tip? ;)

Kaasje

Grappig, ik mei zing ik mee in het koor tijdens een uitvoering van dat stuk :P
Voor schrijven prefereer ik echter muziek zonder tekst: dat vind ik te afleidend en heb te snel de neiging om mee te neuriƫn/zingen/whatever.
DIES IRAE DIES ILLA

Erwipro

Vet tof!
Voor mij geldt dat melodie (of muziek in het algemeen, not sure) ongeveer hetzelfde effect heeft als tekst. Maar dit is Latijn en meestal niet te snel opeenvolgende noten, ik denk dat het daarom werkt. Maar als je de tekst en/of de melodie goed kent dan kan ik me voorstellen dat het afleidend werkt.

Kaasje

Ja, nu ik erover nadenk ben ik het daar wel mee eens. De remedie is volgens mij muziek draaien die je gewoon niet kent of zo :P
Morgen de 40.000-grens, wie gaan die halen? Wordt flink aanpoten voor sommigen, zie ik, maar hou de moed erin!
DIES IRAE DIES ILLA