Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Nobody

Citaat van: Sunny op  3 februari 2022, 11:43:47
Citaat van: Nobody op  3 februari 2022, 11:17:27
Uit die 4 spelers die je noemde, zijn 2 valse engel. 1 mytho/burger. Dan moet de overgebleven dan de yeti zijn toch?
Dat vind ik wel interessant. Jij claimt dus dat er nòg 2 zwarte engels in het spel zijn?
Of heb je het over hun startrollen?

Dat zegt Domien.
404 Error - body not found

Sunny

O ja, dat klopt inderdaad. Ik zag eerst alleen jouw opsomming.

Nobody

Kan gebeuren^^

Maar ff he. Als Castiel huidenwisselaar is/was.. waarom zou hij zijn huid met Domien wisselen?
Als huidenwisselaar probeer je toch met wolf te wisselen zodat als de wolf je opeet dat ze een wolf opeten?
Waarom met een bewezen goedje van huid wisselen?

Sunny

Misschien geloofde die de show van Domien niet?  XD
Geen idee.
Ik weet ook niet of die rol er in zit.
Dan moet Michelaar geen Ziener maar Huidenwisselaar zijn geweest.

Nobody

Even denken. Er was een moment dat Michelaar gelynched ging worden omdat hij waterwork's hack verhaal met ziener niet geloofde. Dat komt omdat hij zelf ziener was.
Als Michelaar huidenwisselaar zou zijn dan zou hij niet zo Waterwork verdenken toch?

Lan

Ik zit een beetje in dubio. Ik vind het niet chique van de wolven om daadwerkelijk een lijk zo aan te leveren en gezien de voorstanders van Domien lynchen voornamelijk de mensen zijn die ik verdenk, acht ik de kans reëel dat het echte lijk met de wolven werkt of niet genoemd wordt en Domien wordt geframed. Het heeft een hoog 'Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend' gehalte.

Ik vind alleen in Domien's reactie zoveel kronkels zitten dat ik toch begin te twijfelen. Als je vals beschuldigd wordt van een lijk zijn door een slechtje begrijp ik niet hoe je eerste gedachte is dat er een mysterieuze huidenwisselaar moet zijn ipv dat de wolven liegen.  :P

Sunny

Precies. En er zitten nog meer vreemde dingen in het spelgedrag van Domien.
Het komt op mij over als "hier heb je onze Orc. Hij heeft zijn werk gedaan, maar nu hebben we hem niet meer nodig. Maar hij kan wel een prima Lijk zijn"

Inuzuki

En orc met een priester/ketter actie die is gezien als grafrover en wordt geframed als lijk. Love it

Lan

Sunny

Er vanuitgaande dat de post van Nobody echt een foutje was en geen voorop gezet plan:

Castiel
Castiel claimt (weer) Wijze Burger en heeft als zodanig aangegeven dat er 1 conversiewolf in het spel zou zitten.
Nu weten we dat hij op het slechtboard zit. Er is dus een kans dat er meer conversiewolven zijn. En dat er dus meer wolven zijn dan wij denken.
Castiel was vaak afwezig.
Ik heb niet met Castiel kunnen spreken en ook in het DT geen contact gehad. Toch vond hij mij verdacht dmv "afstrepen". Wilde daar verder niet op ingaan. Onzinstem dus.

Domien
Domien was mijn 2e buur, nadat Berrie uit het spel was geluncht. Domien heeft zijn rol gedeeld met Berrie en Berrie met hem.
Met mij wil hij zijn rol niet delen, met mensen na mij dan weer wel. (Wat grappig is omdat ik volgens mij tegen hem nog nooit heb gelogen en hij tegen mij niet anders doet  ;D)
Shady: Mexi werd gelyncht dankzij ninja acties van Spirit & Rampposi en zijn rol werd verhuld. Hier zijn een aantal dingen suspect.
1. Mexi had alleen een rolclaim bij mij neergelegd, zei hij.
2. Wat wilde Spirit (Sjamaan, dus mogelijk rol Mexi gezien) bereiken met zijn ninja actie op Mexi? Want als hij geen contact had met Rampposi dan zou TheLight met 4 stemmen alsnog zijn gelyncht. Voor zover hij zou kúnnen weten had zijn stem geen zin. En toen wisselde Rampposi ook. Ook last minute. Maar dat was niet gerelateerd volgens Spirit. Maar Rampposi werd lunch en kon daarover dus niks meer vertellen. Dat kan toch geen toeval zijn? Ik denk dat Rampposi is gebamboozeld. Castiel stemde ook op Mexi trouwens.
3. Dan enter de Domienshow; aangezien de lynch op Mexi werd verhuld en de verdachte wijze waarop Mexi werd gelyncht lijkt dit een set-up voor Domien. Want acracadabra Domien claimt Grafrover te zijn en heeft daarmee een (priester)watertje verdiend! En hij wil graag van ons, zijn publiek, weten op wie hij dat watertje moet gooien.
Maar surprise surprise, dat wil hij eigenlijk helemaal niet. Want voordat iedereen de kans krijgt om met de show mee te kunnen spelen wordt verrassend genoeg Nobody gewaterd. En dat doet helemaal niets! Teleurstelling alom. Maar we weten nu dat Nodody wel degelijk een slechtje is.
Dus nu is de vraag: wisten de slechtjes de rol van Mexi? (Priester) en hebben ze hier heel slim genruik van gemaakt?
Is Domien Ketter? Is Nobody Orc? Is Domien Orc, met een opgebruikte rol en dus voor de slecht  expendable? Of is Domien werkelijk "slachtoffer" van de slimme wolven/huidwisselaar (dat kan dan alleen Shaddow zijn volgens mij?) Zoals het nu lijkt is dat laatste het geval.
Maar dat strookt niet met het gedrag van Domien. Het verhaal van Nobody kan wel kloppen in het geval van weigeren tot samenwerken. Dat zie ik Domien absoluut doen.

Inuzuki
Inuzuki vind ik verdacht. Ik geloof namelijk niet dat Berrie wèl zijn rol aan Domien zou vertellen en niet aan haar. Hier komt bij dat Nostalgia vertelde dat Inu degene was die hem moest vertellen dat hij wat meer in het DT moets plaatsen en dat hij zijn buren niet moet delen.
Daar komt dan nog bij dat TheLight mij vertelde dat Inuzuki de 3e persoon in de hack was.
En iedereen hier herinnert zich het schutterige gedrag van Waterwork over zijn nieuwe rol. Uiteindelijk gaf hij aan Ziener te zijn.
Fine.
Maar WW had mij verteld dat hij als hacker voor goed had gekozen en ik stel hier voor dat hij een beetje in de warrie was toen hij ineens Sjamaan bleek te zijn. Wat ook verklaard waarom eerst de èchte Ziener Michelaar geluncht moest worden. En de nacht erop was Waterwork aan de beurt zodat Inu haar Sjamaanrol weer terug kon krijgen. Het probleem was natuurlijk dat Waterwork wel een visioen moest doorgeven. En wie koos hij om te zien? De enige persoon die openbaar zijn rol al had geclaimd, Grafrover/Priester Domien. (Ja daar is ie weer)
Volgens TheLight omdat hij Waterwork dat had voorgesteld.
Waarom kon Waterwork daar zelf niet over beslissen? Dat is toch vreemd?
Ik stel dus voor dat we aannemen dat Inuzuki (Sjamaan/Ziener) niet zo onschuldig is als zij zich voordoet. Wat ook de vele Gokkers zou verklaren en haar lijstje, waarop ze zelf wel erg gunstig naar voren komt. Ook geeft ze aan dat tussen OK, Sunny en Kevin wel een wolf moet zitten.
Dit was onder andere gebaseerd op de stemming op Perry, waarbij we nu weten dat het tussen 2 wolven ging en die stemming in die zin dus helemaal niets bewijst en haar lijstje onzin is. Bovendien introduceert ze de mogelijkheid van Leugenwolven en heeft ze voor zover mij bekend niets gezegd over Spelers die ze heeft gezien. Volgens de theorie van Domien kan ze ook huidenwisselaar zijn, net als Shaddow.

Krissy
Krissy claimt Yeti en dat ze in nacht 2 en nacht 4 buiten is geweest. Nacht 4 wordt bevestigd door Spirit en Lan die beiden bevestigen dan hun actie is mislukt die nacht.
Krissy is vrij consequent met kritsche opmerkingen aanwezig in het DT. Helaas heb ik haar niet persoonlijk gesproken.
De vraag over het Lijk, of die meteen gaat moorden, vond ik net als Kevin dan weer vreemd. Ergo Krissy kan in nacht 5 Lijk zijn geworden.

Kevin
Claimt na de afgelopen nacht Lord of Love te zijn. Maar ik weet niet of dat zo is hoor. Ik vermoed dat Spirit Cupido was en zich aan Bert-Boefjes heeft gekoppeld.
Het mooie van de Lord of Love claim is dat die niet dood gaat totdat zijn koppel dood is. En afgelopen nacht gingen zij èn de grafdelver dood.
Er is geen enkele reden om niet te denken dat hij is geluncht, maar dus niet dood is gegaan nog vanwege het koppel en vannacht aan het moorden is gegaan. En dat dacht ik dus ook. Ik verdacht hem van Lijk zijn. Op zich wel slim.
Totdat Nobody met haar verhaal kwam en daarmee Domien voor de bus gooit. Hiermee geeft ze aan dat de overige mensen op het board dus wel Castiel en Kevin móeten zijn. Want we weten dat er minimaal 2 andere spelers op het slechtjesboard zitten. Kevin versterkt dit beeld door zelf ook op Domien te stemmen. Ergo: Kevin is, als Domien een Lijk moet zijn, een Wolf/Orc. Dit verklaard ook zijn 1-2tje met Nobody wbt Domien. Óf hij is wel Lijk, wanneer Lan ook op het Wolvenboard zit en werkt samen met de wolven. Dat zie ik hem wel doen als hij daarmee zijn eigen kans op overwinning kan vergroten.

Lan
Door zijn gedrag in de eerste dagen verdacht ik Lan ervan wolf te zijn en heb ik als Mythomaan zijn rol gevraagd. Ik werd Burger en wist daarmee dat Lan in ieder geval geen originele Wolf zou zijn. Hij kan natuurlijk geconverteerd zijn.
Maar ik zie dat niet terug in zijn posts.
Ik zie dat echter wel terug in de moord op Nostalgia, die hij de hele tijd al op de korrel had. De Orc zal deze niet vermoorden, dus die zal voor Thelight zijn gegaan. En dat maakt dat Lan Lijk zou kunnen zijn en het minder likely maakt dat hij een wolf is.

Nobody
Tja. Noemt Inu, Krissy en Sunny als mensen die haar waarschijnlijk niet vertrouwen. Wat mij betreft heeft ze daar gelijk in. Ik kan denk ik wel concluderen dat wij 3-en geen wolf zijn.
In eerste instantie noemde ik Lan ook, maar die wordt niet genoemd door Nobody. Ik baseerde dat op haar verdachtmakingen richting Lan.
Maar ze gaf later toe dat ze onderling hadden afgesproken om wat ruzie te maken met mensen. Wat Nobody dan ook met verve heeft gedaan. Vooral met Lan, wat voor mij ogenschijnlijk uit de lucht gegrepen was. Als ik dan de slechtboards mogelijkheden weer bekijk dan zijn dat
Nobody (Duh)
Castiel
Kevin
Lan
En nu ligt de Lord of Love claim van Kevin weer open en dus ook zijn eventuele Lijk zijn. Maar het kan ook verklaren waarom hij op Domien stemt, als hij geen wolf is.

Shaddow
Is vooral veel afwezig geweest (feit, geen oordeel) en is nu wel aanwezig.
Waarom moet hij gepaaid worden door de wolven? En is dat gelukt, aangezien hij op Domien gestemd heeft.
Of willen ze de BMschap hebben? Wie is de andere buur van Shaddow aangezien ik de ene ben??
Is Shaddow Lijk?
Bovendien vind ik dit nog steeds een vreemde reactie:
Citaat van: Shaddow op 30 januari 2022, 19:14:02
Citaat van: Sunny op 30 januari 2022, 18:42:42
Nu ja, het heet Discussie Topic voor een reden.
Misschien kun je uitleggen waarom je het er niet mee eens bent?
Dat is dus niet hoe dit werkt,

But nice try Sunny ::)
Een Discussietopic waarin je niet mag discussiëren wanneer het over hém gaat? Want hij heeft er geen moeite mee wanneer het over anderen gaat.
Het is me duidelijk dat hij geen wolf is, maar als Lijk kan ik hem niet uitsluiten.
Dus nogmaals mijn vraag aan Krissy;
Citaat van: Krissy op 30 januari 2022, 18:02:13
Waar komt de nieuwe Shaddow verdenking eigenlijk vandaan? Ik ben het er namelijk niet echt mee eens tot nu toe.
Kun je aub uitleggen waarom je het er niet mee eens kon zijn? Graag iets meer dan een "magisch" gevoel. :)

Resume
Nobody en Castiel zijn Wolf of Orc
Lan is Gokker, Geconverteerde wolf of Lijk
Domien is Grafrover/Priester, Ketter, Orc of Lijk  XD
Inuzuki is Ziener of Sjamaan of Lijk
Krissy is Yeti of Lijk
Kevin is Lord of Love, Lijk, Wolf of Orc
Shaddow is Huidenwisselaar/Lijk of Medium. 
Sunny is Mythomaan/Burger en definitief geen Lijk En ja ik ben me er van bewust dat jullie net zo gemakkelijk kunnen "bewijzen" waarom ik dat wel zou kunnen zijn. Maar IK weet dat ik het niet ben.
Zoals je ziet mis ik informatie om het plaatje rond te krijgen.
En daarom heb besloten dit verhaal maar gewoon te posten. Ik heb niet de indruk dat het voor iemand nog een verrassing is wat de Geclaimde of Verborgen rollen zouden moeten zijn

Maak vooral correcties of vul aan wat er ontbreekt.
Laat ik openen met de Zieners die blijkbaar helemaal geen enkele nut schijnen te hebben gehad?
Komt dat omdat zij er niet zijn? Of waren ze het wel en nu niet meer? Ik denk dat als je info hebt, dat het nu naar boven moet komen. Anders verliest goed sowieso.
Hebben de goedjes überhaupt nog kans om te winnen? Of gaat de strijd nu alleen nog tussen Lijk en wolven?

Nobody

Goeie post hoor Sunny, zit er veel tijd in en veel inhoud.
(Niet sarcastisch). Jammer dat ik er niet veel mee kan praten hierover ;P Domien kan geen orc zijn, hoe komt hij aan het water?
Ik kan wel orc zijn. Dan beter mij niet lynchen de volgende dag toch? Jullie kunnen beter de wolven lynchen. Hulpjes sterven toch mee.

Sunny

Citaat van: Nobody op  3 februari 2022, 14:31:20
Domien kan geen orc zijn, hoe komt hij aan het water?
O heel goed punt, dat had ik inderdaad overzien. OK, dat is ding opgelost. Dank!

Lan

Zou een van de zieners geen lijk kunnen zijn? Ik denk dat inmiddels iedereen, inclusief slecht, een redelijk beeld heeft van wie wat is. Toch heeft slecht gekozen om Thelight en Robin vannacht om te leggen, waarbij Robin zijn rol in de discussie heeft gepost en van Thelight zijn situatie bekend was. Waarom hebben die de voorkeur gekregen boven het uitschakelen van een potentiële ziener, terwijl slecht eerder wel bezig was met het wegwerken van zieners? Waarom komt er zelfs nu geen info boven tafel?

Sunny

Citaat van: Lan op  3 februari 2022, 14:44:05
Zou een van de zieners geen lijk kunnen zijn? Ik denk dat inmiddels iedereen, inclusief slecht, een redelijk beeld heeft van wie wat is. Toch heeft slecht gekozen om Thelight en Robin vannacht om te leggen, waarbij Robin zijn rol in de discussie heeft gepost en van Thelight zijn situatie bekend was. Waarom hebben die de voorkeur gekregen boven het uitschakelen van een potentiële ziener, terwijl slecht eerder wel bezig was met het wegwerken van zieners? Waarom komt er zelfs nu geen info boven tafel?
Dat is letterlijk wat ik hierboven schrijf.
Net als het feit dat jij ook prima Lijk kunt zijn....

Inuzuki

Omdat er afgelopen nacht 5 doden zijn gevallen en dat er zo dus zo'n 50% kans was dat degene die gezien was dood ging?