NaNo 2010 - "Maar editten is toch echt voor december"

Gestart door Golovior, 10 juli 2010, 00:09:33

Vorige topic - Volgende topic

Simile

November scares me :(

Kaasje

Citaat van: Simile op 11 oktober 2010, 16:41:19
November scares me :(
Oh, mij niet :P Heb er wel zin in eigenlijk :D
Mijn verhaal gaat dieper in op het leven van één van mijn personages hier. Lekkere subtiele hint *not* :P
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Shaddow

Mjah, ik heb een nieuw concept voor een plot.

Als ik het kan uitwerken, gaat het echt heel tof worden, maar ik zit nu wel met een vraag.

Zal ik het in het Engels doen of in het Nederlands?

Het voordeel van Engels is dat het véél toffer klinkt/leest, ik het meer mensen kan laten lezen (ook vrienden uit het buitenland) en dat het eigenlijk dus beter is.

Enig nadeel kan zijn dat ik minder snel uit mijn woorden kom, maar ik weet niet zeker of dat zo is, eigenlijk. Ik lees engels nu namelijk ook makkelijker dan Nederlands, het kan best zijn dat dat met schrijven ook zo is, en ik heb de laatste tijd toch wel dat ik moeite heb met schrijven (maar dat kan ook wel weer een reden zijn om voor Nederlands te gaan). Wat denken jullie?

Simile

Citaat van: Shaddow op 11 oktober 2010, 17:19:45
Mjah, ik heb een nieuw concept voor een plot.

Als ik het kan uitwerken, gaat het echt heel tof worden, maar ik zit nu wel met een vraag.

Zal ik het in het Engels doen of in het Nederlands?

Het voordeel van Engels is dat het véél toffer klinkt/leest, ik het meer mensen kan laten lezen (ook vrienden uit het buitenland) en dat het eigenlijk dus beter is.

Enig nadeel kan zijn dat ik minder snel uit mijn woorden kom, maar ik weet niet zeker of dat zo is, eigenlijk. Ik lees engels nu namelijk ook makkelijker dan Nederlands, het kan best zijn dat dat met schrijven ook zo is, en ik heb de laatste tijd toch wel dat ik moeite heb met schrijven (maar dat kan ook wel weer een reden zijn om voor Nederlands te gaan). Wat denken jullie?

Doe wat je zelf het prettigst vindt. Als je op een moment meer zin hebt in schrijven in het engels dan in het nederlands schrijf dan engels en andersom. Maar als je het wil laten lezen aan anderen kun je beter voor 1 taal gaan ;).
En ik denk dat je je engels best wel oefent als je engels gaat schrijven.

Ikzelf ga voor Nederlands. Mijn Engelse mooie-woorden woordenschat is niet zo heel groot, alleen mijn academische woordenschat is daar heel groot. Van het Nederlands ken ik de fijne kneepjes meer dus doe ik dat :).

Erwipro

Ik zou met Engels inderdaad ook het probleem hebben dat ik véél te weinig uitdrukkingskracht had omdat wat Simile dus zegt :P

Shaddow

Ja op bepaalde plekken misschien wel, maar op veel plekken juist niet. Dingen in het engels klinken voor mij vaak natuurlijker, toffer, mooier, dan in het Nederlands. Maar ik zal het eens vragen aan de Engelse lerares, misschien kan ik het zelfs voor school gebruiken *hoop ik hoop ik hoop ik*

Jnusch

Mijn Engelse woordenschat is wel goed (geloof ik, vind ik zelf iig xD) maar soms vind ik het best wel moeilijk, Nederlands is zeker makkelijker. En tenzij jij native speaker-level Engels kan geldt dat voor jou ook Shaddow, maar dan nog zou ik dat niet per se me laten tegenhouden :D Maar wel iets om dus rekening mee te houden

forecaster

......
.....
.....

ik ga dooooooooooooooooooooooooooooooooooooooood!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ben nu bezig met 4 meets organiseren, een weekendje met scouting plannen,
sinterklaas surprises bedenken voor zeer waarschijnlijk 3 verschillende personen, een filmavond die ik steeds vergeet...
ik heb tegen die tijd weer veel huiswerk... en dan zijn er nog een paar organisatorische dingetjes..
gelukkig is de kans vrij aanwezig dat spel #130 tegen die tijd is afgelopen....

anders kan ik helemaal niet meer slapen...
(en dan niet alleen omdat het druk is... ook wel, maar meer van de stress die er bij gaat kijken....

ja, de puntjes in het begin, betekenden dat er een lange post aan zou komen

Erwipro

Misschien een paar dingen droppen? Meets organiseren zichzelf wel bijvoorbeeld :P

Simile

Ik zit 2 en 3 november in de Ardennen zonder computer/tijd tot mijn beschikking :P
En dan heb ik ook nog mijn gewone schoolwerk.

Kaasje

Ik heb 1 november tot 10 november tentamenweek. Aan het einde van november zit ik in een huisje met mijn familie omdat mijn opa en oma dan 55 jaar getrouwd zijn en tussendoor heb ik vast ook nog wel wat dingen (sowieso bandrepetities, huiswerk, sinterklaas, e.d.). Vermoedelijk red ik het niet, maar ik ga het wel proberen, zeker omdat ik er ook nog eens zin in heb :D
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Jnusch

Ik red het sowieso niet, maar ik ben per definite awesome dus dat maakt niet uit :D

Ralmuski

Het is wel zo, dat je door Engels te schrijven en dus dingen op te zoeken en te controleren je Engels verbeterd. Maar als je meteen iets moois wil maken is het altijd het beste om in je moedertaal te schrijven. Daar heb je, ook al klinkt het niet altijd even stoer als Engels, de meeste uitdrukkingskracht in.

*schrijft gewoon Nederlands tegenwoordig*

Ik denk dat ik toch maar mee ga doen.  (A) Ruì krijgt een eigen verhaal.  8)

Erwipro

Je Nederlants verbederd bleikbaar nied als je hed bleifd schrijfen. ::)

Jnusch

Nou nou Erick :P
Ik kreeg gisteren nog een compliment dat ik heel goed schrijf (in het Engels), al was dat wel voor een essay, dat was heel leuk :D Het helpt sowieso als je beter wilt worden.

En ik heb iemand van UC geënthousiasmeerd 8)