NaNoWriMo 2016 VOORbereiding en ideeën

Gestart door crushergirl, 2 juni 2016, 22:49:16

Vorige topic - Volgende topic

Kevindemen

@RickTorreman Een roman is best en veelvoorkomend woordje, al gaat het bij Nano(Novelle)wrimo om Novelles.
Ik zou een roman omschrijven als denk ik langere stukken prozateksten,
met meestal naast een hoofdplot ook verschillende nevenverhaaltjes die daar dus weer mee te maken hebben.
terwijl novel wat korter van lengte zijn en meestal één hoofdplot kennen en minder personages.
Zie het voor nu maar gewoon als een wat uitgebreidere verhaallijn, boek, daar de termen sowieso volgens mij erg vaak door elkaar worden gebruikt.

Het idee van Nanonwrimo is dat je een novelle schrijft van minimaal 50.000 woorden binnen een maand.
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

crushergirl

Ik heb de lat voor mezelf vrij hoog gelegd, 80.000 woorden.
interpunctie is voor mensen met teveel tijd

MIKOMOMO

Ik ga dit jaar weer meedoen :P

En dit x niet na 1 week en 10 000 woorden stoppen :-)
Embrace your weirdness, it makes you beautiful.

Roggie

Hoe staat 't met al jullie wilde plannen? Ik heb eergisteren m'n idee gekregen en ben nu lekker enthousiast aan het plannen :P
Joe.

t4nd

Ik ga nog maar eens een poging doen, in de hoop dat ik ditmaal niet direct week 1 weinig kan schrijven waardoor ik al met een achterstand begin :'(.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Roggie

Er is weer een reset geweest :D

Je mailbox stroomt inmiddels waarschijnlijk vol met advertenties voor wilde NaNo-shirts en mokken... wie mag ik alvast aan m'n buddylist toevoegen? ^-^
Joe.

Erwipro

Citaat van: Kevindemen op 10 juni 2016, 15:34:17
@RickTorreman Een roman is best en veelvoorkomend woordje, al gaat het bij Nano(Novelle)wrimo om Novelles.
Ik zou een roman omschrijven als denk ik langere stukken prozateksten,
met meestal naast een hoofdplot ook verschillende nevenverhaaltjes die daar dus weer mee te maken hebben.
terwijl novel wat korter van lengte zijn en meestal één hoofdplot kennen en minder personages.
Zie het voor nu maar gewoon als een wat uitgebreidere verhaallijn, boek, daar de termen sowieso volgens mij erg vaak door elkaar worden gebruikt.

Het idee van Nanonwrimo is dat je een novelle schrijft van minimaal 50.000 woorden binnen een maand.
Volgens mij hanteren ze bij NaNo altijd de 50000-grens zodat het juist géén novelle meer heet maar een novel (vertaald: roman). Zodat je kan zeggen dat je een écht boek hebt geschreven :P

Erwipro

Ik houd héél veel van het "Adopt A Plot"-topic op de NaNo-site. http://nanowrimo.org/forums/adoption-society/threads/382334
*helemaal enthousiast rondjes rent*

Nu moet ik alleen kiezen tussen 7 hele leuke, hele verschillende plots :(

Roggie

Nog één dag...

WAAR ZIJN JULLIE USERNAMES
Joe.

AnjaAquaFaba

Hihi, ik kom er nu achter dat dit topic bestaat, ik wilde offline meedoen maar ik kan wel even kijken op die site.

Erwipro

Lewistrick :P

Ik ga vanavond schrijven :D
Ik ben tijdens mijn schrijven waarschijnlijk vaak aanwezig op #dutchnano op irc (freenode).

Kaasje

Laten we het maar weer eens proberen dit jaar :D

Hoe staan jullie ervoor na dag 1?
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Kevindemen

Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

AnjaAquaFaba

Waar haal je dat figuurtje vandaan? Ik heb nu 1705 woorden, dat is gisteren 1000 woorden en vandaag 700, maar dat wordt nog wel meer denk ik.

Kaasje

Ik kon dat op de site zelf ook niet vinden, maar als je één van onze afbeeldingen > rechter muisknop > openen in nieuw tabblad, en dan vervolgens de naam die achteraan de URL staat vervangt door je NaNo-username, werkt dat :P
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE